Gdy osiem lat temu na ekrany wchodziła pierwsza „Sala samobójców”, Jan Komasa był wielką nadzieją polskiego kina. Dziś jest jednym z tych – wciąż młodych – reżyserów, którzy mogą się poszczycić imponującym dorobkiem i pasmem sukcesów. Komasa bez wątpienia ma nosa do znakomitych projektów, a jego reżyserski kunszt znajduje odzwierciedlenie w pokaźnej kolekcji prestiżowych nagród. Srebrne Lwy za pierwszą „Salę Samobójców”, cztery Orły dla „Miasta’44” czy Orzeł dla najlepszego filmu dokumentalnego za „Powstanie Warszawskie” to tylko wybrane wyróżnienia w dorobku reżysera. Nie sposób pominąć też sukcesów ostatniego filmu Jana Komasy - rewelacyjnie przyjętego „Bożego Ciała”, zakwalifikowanego na ponad 60 festiwali, docenionego m.in. nagrodą Europa Cinemas Label w Wenecji, gdyńską statuetką za reżyserię, a obecnie walczącego o nominację do Oscara.
„Sala samobójców. Hejter” to efekt kolejnej współpracy reżysera ze scenarzystą, Mateuszem Pacewiczem, odpowiedzialnym m.in. za „Boże Ciało”, a także wielka szansa dla odtwórcy głównej roli, Macieja Musiałowskiego, który ma potencjał, by pójść w ślady Bartosza Bieleni, Jakuba Gierszała czy Zofii Wichłacz – aktorów, których kariera nabrała rozpędu właśnie po rolach u Jana Komasy.
Wyczekiwana „Sala samobójców. Hejter” to film, o którym z pewnością będzie głośno. Połączenie elektryzującego cyber-thrillera i współczesnej wersji „Romea i Julii”, to zarazem uniwersalna opowieść o dwóch wielkich namiętnościach: miłości i nienawiści. Jan Komasa stworzył niezwykle przenikliwe studium frustracji i agresji wynikających z nierówności ekonomicznych i klasowego odrzucenia w pozornie otwartym, merytokratycznym świecie. Świecie znajdującym się w fazie dynamicznych przemian społecznych, ekonomicznych i technologicznych, w erze dominacji mediów społecznościowych, post-prawdy i wirtualnej rzeczywistości, będących źródłem potężnych, nieznanych wcześniej zagrożeń.
Obok Macieja Musiałowskiego w filmie zobaczymy m.in. Vanessę Aleksander, Danutę Stenkę, Agatę Kuleszę, Macieja Stuhra i Jacka Komana. Za produkcję odpowiadają ojcowie sukcesu pierwszej „Sali samobójców” oraz superhitu „Jesteś Bogiem”, Jerzy Kapuściński i Wojciech Kabarowski z Naima Film.
Tomek (Maciej Musiałowski), student prawa Uniwersytetu Warszawskiego, zostaje wydalony z uczelni. Postanawia ukrywać ten fakt przed światem i nadal pobierać pomoc finansową od państwa Krasuckich (Danuta Stenka, Jacek Koman) – rodziców Gabi (Vanessa Aleksander), przyjaciółki z czasów dzieciństwa, w której skrycie się podkochuje. Kiedy chłopak traci zaufanie i życzliwość swoich dobroczyńców, załamany odrzuceniem, oddzielony od Gabi, podejmuje pracę w agencji buzzmarketingowej. Wraz z nowym zajęciem zyskuje dostęp do najnowszych technologii i tajemnic stołecznej elity. W głowie Tomka zaczyna rodzić się demoniczny plan. Droga do jego realizacji wiedzie przez wirtualny świat wciągającej gry komputerowej.
Gatunek: cyber-thriller
Produkcja: Polska 2020
Producent: Naima Film
Koproducenci: TVN, Canal+, Studio K2, Coloroffon
Reżyseria: Jan Komasa („Sala samobójców”, „Miasto 44”, „Boże Ciało”, „Oda do radości”)
Scenariusz: Mateusz Pacewicz („Boże Ciało”)
Obsada: Maciej Musiałowski („Druga szansa”, „Czuwaj”, „Soyer”), Vanessa Aleksander („Wojenne dziewczyny”, „Belle Epoque”, „Smok”), Agata Kulesza („Zimna wojna”, „Róża”, „Ida”), Danuta Stenka („Planeta singli”, „Katyń”, „Listy do M. 3”), Maciej Stuhr („Planeta singli”, „Obława”, „Belfer”), Jacek Koman („Prokurator”, „Lekarze”, „Wataha”), Adam Gradowski („Ułaskawienie”, „Belfer 2”)