Tajemniczy Podpalacz terroryzuje Warszawę, zostawiając za sobą ogień i zgliszcza. Komisarz Mortka rusza w pościg, starając się trafić na trop, który doprowadzi go do sprawcy. Czy miasto pogrąży się w ogniu, czy też sprawiedliwość zatryumfuje?
W „Podpalaczu” gracze wcielają się w antagonistyczne role - Podpalacza, dążącego do wzniecania ognia i siania chaosu w Warszawie, oraz komisarza Policji Jakuba Mortkę, który chce powstrzymać pożary i schwytać przestępcę. Rozgrywka opiera się na planowaniu, dedukcji i strategii. Napięcie wisi w powietrzu – każda decyzja może zaważyć na losach mieszkańców Warszawy i zwycięstwie jednej ze stron.
Zawartość opakowania:
Plansza
4 kart Akcji
6 kart Mobilizacji
4 znaczniki Radiowozów
5 żetonów Barykad
30 żetonów Podpaleń
1 żeton Paniki
2 zasłonki graczy
2 ołówki
Dwustronny notes
Co rozwija:
- Dedukcję
- Strategiczne myślenie
- Łączenie faktów
- Uważność
Ekspresowa wersja zasad:
- Podpalacz w tajemnicy przemieszcza się po mieście, podpalając kolejne domy i osiedla 2. Komisarz dedukuje z posunięć Podpalacza jego aktualną pozycję, i próbuje go złapać za pomocą Radiowozów i Barykad
- Obaj gracze rywalizują w specyficznym rytmie, obracając karty Akcji i wykorzystując karty Mobilizacji
- Komisarz wygra, jeżeli dwa razy złapie Podpalacza. Podpalacz wygra, jeżeli spali 10 Osiedli, albo podniesie Panikę do poziomu histerii!
Wydawca Muduko